یادداشت روز : آیا پیروزی بر بارسلونا بزرگترین پیروزی تاریخ چلسی است ؟
 

تازه ترین اخبار فوتبال جهان

در باره ما
 

 

لينك روزانه
 
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  یادداشت روز : آیا پیروزی بر بارسلونا بزرگترین پیروزی تاریخ چلسی است ؟   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 62400
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2


 


یادداشت روز : آیا پیروزی بر بارسلونا بزرگترین پیروزی تاریخ چلسی است ؟

 

پیروزی ارزشمند چلسی برابر بارسلونا مجال دیگری بود تا شور وشوق هواداران شیرهای لندن در سراسر جهان را برانگیزد. راهیابی به فنال لیگ قهرمانان برای هواداران متعصب چلسی که سال هاست در حسرت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند ، موقعیتی بس ارزشمند برای قهرمانی است آن هم در شرایطی که این راهیابی با شکست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا صورت گرفته باشد.

شب گذشته یکی از تاریخی ترین و فراموش ناشدنی ترین شب های تاریخ باشگاه چلسی بود ، شبی که در آن شیرهای خفته لندن بار دیگر بیدار شدند و غرش کردند. شبی که به ال نینیو طلسم شده نیز لبخند زد و او را با گلزنی تاریخ ساز کرد. بی شک این شب برای کارکنان ، کادرفنی و سایر دست اندرکاران باشگاه چلسی شبی رویایی و باورنکردنی بود.

در این مقاله قصد خواهیم داشت پنج لحظه از بهترین لحظات تاریخی باشگاه چلسی را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که آیا پیروزی برابر بارسلونا بهترین لحظه تاریخ این باشگاه به شمار می آید یا نه ؟

 

پس از آنکه باشگاه چلسی در سال 1905 تاسیس گردید ، 50 سال به طول انجام تا تیم فوتبال این باشگاه توانست اولین قهرمانی خود را در یک رقابت معتبری همچون لیگ برتر بدست آورد. در سال 1952 تد دریک بازیکن اسبق باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربیگری تیم چلسی برگزیده شد. او از همان ابتدا دست به تحول و نوسازی زد و در فصل 55-1954 توانست عنوان قهرمانی لیگ دسته اول انگلیس را برای چلسی به ارمغان بیاورد. در این فصل چلسی توانست در حضور تیم هایی همچون پورتس موث ، ساندرلند ، منچستریونایتد و استون ویلا با کسب 52 امتیاز قهرمانی را از آن خود کند.

با وجود آنکه تیم چلسی بارها به مقام نائب قهرمانی در جام حذفی و لیگ دسته دوم انگلیس دست یافته بود و قهرمانی در لیگ دسته اول انگلیس یک اتفاق ناگهانی نبود ، کسب این عنوان برای اولین بار یکی از تاریخی ترین و مشهورترین لحظات ماندگار در کارنامه ورزشی باشگاه است. در آن زمان روی بنتلی کاپیتان تیم چلسی بود.

 

 

در جولای سال 2003 عصری جدید در باشگاه چلسی آغاز شد. در تاریخ مذکور کن بیتس باشگاه چلسی را در ازای دریافت 140 میلیون پوند به یک مولتی میلیاردر روسی به نام رومن آبراموویچ واگذار کرد ، که این انتقال بزرگترین خرید و فروش باشگاه در تاریخ فوتبال انگلستان است. آبراموویچ با وجود اشتباهات مدیریتی زیادی که انجام داد عصر پرافتخاری را در تاریخ باشگاه چلسی رقم زد.

باشگاه چلسی با بهره گیری از ثروت نامحدود مالک خود جان تازه ای یافت و به یکی از متمول ترین باشگاه های دنیا تبدیل شد که بدون توجه به هیچ چیزی به صرف هزینه های هنگفت برای خرید بازیکنان و مربیان اقدام نمود. این باشگاه در بازار نقل و انتقالات ستارگان پرشمار و گران قیمتی را به استنفورد بریج آورد. یکی از این ستارگان خوزه مورینیو بود ، او در فصل 05-2004 با دریافت دستمزد سالانه 4.2 میلیون یورو ، گرانقیمت ترین مربی دنیا لقب گرفت.

چلسی رفته رفته موقعیت خود را در انگلیس بهبود بخشید و از زمان حضور آبراموویچ توانست زیر سایه منچستریونایتد یک مقام نائب قهرمانی را کسب نماید. اما این مقام برای مالک متمول روسی قابل قبول نبود و همین امر سبب شد تا رانیری از پست خود اخراج شود و مورینیو جانشین او شود. به علاوه تب و تاب کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا آبراموویچ را آسوده نگذارد و او را وادار به جذب مورینیو و ستاره های دیگر کرد.

 

 

یک سال پس از آنکه آبراموویچ مالکیت چلسی را بر عهده گرفت ، خوزه مورینیو بعد از درخشش با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا ، راهی لیگ جزیره شد و هدایت شیرهای لندن را بر عهده گرفت. مورینیو در ابتدای حضورش بر روی نیمکت چلسی متعهد شد که در طول سه سالی که مربی چلسی است عنوان قهرمانی را از آن خود کند. قول مورینیو بسیار زود به نتیجه رسید و در همان سال اول مورینیو با اقتدار تمام چلسی را قهرمان لیگ جزیره نمود.

در فصل 05-2004 چلسی پس از 50 سال توانست عنوان قهرمانی لیگ جزیره را از آن خود نماید. در این فصل چلسی در 38 بازی خود فقط یک شکست را متحمل شد و در مجموع 15 گل را دریافت کرد. چلسی با کسب 8 تساوی و 29 پیروزی ، توانست 95 امتیاز کسب نماید و با اختلاف 12 امتیاز نسبت به منچستریونایتد بر فراز لیگ جزیره قرار گیرد. منچستر سیتی تنها تیمی بود که توانست تنها با یک گل شاگردان مورینیو را مغلوب سازد.

با وجود آنکه تیم چلسی در زمان مورینیو قهرمانی مقتدرانه ای را از آن خود کرد اما برترین خط حمله در این فصل متعلق به شیاطین سرخ بود و مورینیو به افکار تدافعی متهم شد.

ستارگان نامداری همچون دروگبا ، اسین ، کاروالیو از جمله نفراتی بودند که به صلاح دید مورینیو به جمع ستارگان سابق تیم همچون تری و لمپارد پیوستند و زمینه ساز قهرمانی چلسی در لیگ برتر شدند.

قهرمانی مورینیو آغاز عصر جدیدی در تیم چلسی بود ، عصری که چلسی را به یکی از قدرت های بزرگ اروپا تبدیل کرد.

 

مورینیو گرچه تمام افتخارات داخلی انگلستان را با چلسی فتح کرد ، اما هیچ گاه نتوانست اف ای کاپ را به همراه لیگ جزیره در یک فصل فتح نماید ، تا به نوعی یک دبل تاریخی را در تاریخ این باشگاه انجام داده باشد.

این شاهکار تاریخی بعدها و در سال 2010 و در زمان سرمربیگری کارلو آنجلوتی رخ داد. در فصل 10-2009 زمانیکه تیم چلسی توانست با اختلاف یک امتیاز نسبت به منچستریونایتد عنوان قهرمانی را از آن خود نماید ، در دیدار پایانی اف ای کاپ نیز توانست با نتیجه 1-0 در ورزشگاه ومبلی لندن بر پورتس موث فائق آید و یک دبل تاریخی در کارنامه باشگاه چلسی ثبت نماید.

با وجود آنکه در زمان مالکیت آبراموویچ ستارگان بزرگی همچون دروگبا ، تری ، لمپارد ، چک و اسین همواره در تیم حضور داشتند و به تیم وفادار بودند ، تیم فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر قرار داد. با این حال حداقل توانست چلسی را در انگلیس صاحب یک کارنامه پربار نماید.

زمانیکه چلسی توانست موفق به کسب دو جام در یک فصل شود ، تمام هواداران آن دیوانه وار شادی کردند و حتی آنجلوتی نیز نتوانست شادی و خوشحالی خود را پنهان سازد و با حضور در جمع هواداران شیرهای لندن شروع به خواندن آواز برای آن ها در خیابان ها کرد.

 

 

چلسی برای دومین بار در تاریخ این باشگاه در فصل جاری موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد ، موفقیتی که بدون تردید مدیون دو عامل است ، دی متئو و اقبال فراوان . چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی برابر بارسلونا با افکار فوق تدافعی دی متئو توانست مدافع عنوان قهرمانی یعنی بارسلونا را شکست دهد و به فینال راه یابد.

شیرهای آبی پوش لندن که در این فصل با مشکلات بسیاری روبرو بودند و در لیگ جزیره نیز نمایش بسیار ضعیفی داشتند و در حال حاضر در رده ششم به سر می برند ، پس از آنکه در میانه های نیم فصل دوم مربی پرتغالی و جوان خود یعنی آندره آ ویلاس بوآس را اخراج کردند ، دی متئو را به عنوان مربی موقت بر روی نیمکت چلسی نشاندند تا در بازی های پیش رو نیمکت چلسی بدون رهبر نماند. آبی پوشان با رهبری دی متئو بدون هیچگونه اضطرابی راهی مسابقات شدند و توانستند توفیقاتی را نیز کسب کنند ، که در این بین می توان به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. آبی پوشان بدون ترس از نام بارسلونا ، گواردیولا و مسی به جدال با این بزرگان رفتند و موفق شدند در نهایت این بزرگان را در خانه به زانو درآورند و وادار به ستایش کنند.

حتی پس از پیروزی بسیار عجیب و دور از ذهن 1-0 در لندن برابر بارسلونا ، کسی فکر نمی کرد که چلسی توان حذف بارسلونا را داشته باشد. این فرضیه زمانی قوت گرفت که بازی برگشت در نیو کمپ آغاز شد و بارسلونا توانست گل اول را به ثمر برساند و در ادامه نیز روی خطای احمقانه جان تری بر روی سانچس ، اخراج کاپیتان آبی ها رخ داد و همین امر سبب شد تا در مقطعی دفاع چلسی با سردرگمی بازی را دنبال کند و گل دوم را نیز دریافت نماید. در همین زمان بود که همگان کار چلسی را تمام شده دانستند و احتمال حضور نام های بزرگی همچون مورینیو را بر روی نیمکت چلسی بررسی نمودند.

اما پس از آنکه در وقت های اضافه نیمه دوم چلسی توانست روی پاس زیبای لمپارد توسط رامیرس به گل برسد ، همچنین پس از از دست رفتن پنالتی توسط مسی در اوایل نیمه دوم ، بازیکنان و همچنین کادرفنی چلسی باور کردند که ماموریت غیر ممکن ، ممکن شده است و حذف بارسلونا دور از دسترس نیست.

در دقایق آخر بازی نیز چلسی که در حال تحمل فشار همه جانبه از سوی یاران پویول بود ، توانست توسط مهاجم 50 میلیون پوندی خود که در عمق فرار کرده بود ، به گل دست یابد و اندک امید بارسلونا برای دست یابی به گل را بر باد دهد.

حال که تمام افتخارات بزرگ چلسی را مورد بررسی قرار دادیم ، شما چه نظری خواهید داشت ؟ آیا این پیروزی بزرگترین لحظه تاریخی باشگاه چلسی بوده است ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » تام موزیک » وبلاگ هواداران استقلال » جنجالی » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه ترین اخبار فوتبال جهان و آدرس footballjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');